Magyarország egyik legnépszerűbb mobil alkalmazásának, a MinDig TV applikációnak a letöltésszáma elérte az egymilliót. Az applikációval a digitális földfelszíni tévéadások egy részét mobileszközökön is nézhetjük, a négy mobilplatformon futó ingyenes alkalmazást átlagosan havonta százezren használják. Az új eszközök révén a nézők saját igényeikre szabhatják a tévénézés helyét.
A nemzetközi tapasztalatok szerint a nézők tartalomfogyasztási igénye szegmentálódik, melynek következtében várhatóan egyre erősödik az a jelenség is, hogy az általános tájékozódási igényt kiszolgáló, szabadon fogható csatornaválaszték mellett mindenki a saját érdeklődésének megfelelő tartalmi kínálatot keresi meg. A fogyasztó saját időbeosztásának megfelelő időszakokban nézi meg az általa kiválasztott műsorokat, az általa megválasztott helyen és eszközökön – akár okostelefonon vagy tableten.
A négy platformon (Android, iOS, Windows Phone és Windows8) futó, mára több mint egymillió letöltéssel, havi átlagosan százezer aktív felhasználóval rendelkező MinDig TV Applikáció a többképernyős, mobil médiafogyasztási trendeknek kíván megfelelni, szolgáltatásaiba integrálva a hazai tapasztalatokat.
Hétvégi mobiltévézés
Az alkalmazás felhasználóinak médiafogyasztási szokásairól elmondható, hogy esti, illetve hétvégi időszakban megnövekszik az indítások, kattintások száma. A felhasználók ¾-e az esti órákban, 40%-uk pedig hétvégén használja az alkalmazást. Az arányokat befolyásolhatja az aktuális tartalom, vagy akár az időjárás is. A tendencia azt mutatja, hogy az appozók közül sokan otthon, wifin keresztül használják az applikációt. Valószínűleg otthon azok nézik okoseszközön az élő műsorokat, akik az esti műsoridőben esetleg a nagyképernyő elől kiszorulnak.