banner

Itt minden a te kényelmedről szól, avagy hogyan „streamel” a magyar?

Te is inkább a kedvenc műsoraidat nézed a neked legmegfelelőbb időben, és nem azt, ami éppen a tévében megy? Inkább biztosra mész, mintsem hogy a távirányítót nyomkodnád hosszasan, remélve, hogy egy izgalmas filmre, sorozatra, vagy természetfilmre bukkansz?

Ha a válaszod igen, akkor bizony nem vagy egyedül, hiszen sokan streamelünk, azaz legszívesebben visszanézzük, vagy az elejéről indítjuk el a kedvenc műsorunkat. Egy kutatás szerint a fejlett országokban minden második ember legalább egy streaming szolgáltatást használ. Közülük is Új-Zéland a legfőbb streaming nemzet (itt a válaszadók 65 százaléka használ legalább egy szolgáltatást), őket pedig szorosan követik a brazilok és az írek.

De hogyan tévézünk mi, és mi a helyzet a streaming szolgáltatásokkal nálunk, Magyarországon?

A Direct One saját, 3000 magyar felhasználó bevonásával készült felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek átlagosan naponta 1-3 órát töltenek tévénézéssel, míg minden negyedik felhasználó ennél is többet, akár 3-5 órát ül a képernyő előtt. Talán meglepő, hogy a legkevesebbet a fiatal nők tévéznek, míg a legtöbb időt az idős férfiak töltik a képernyő előtt. A „műsorújsághoz kötött” tévézés továbbra is népszerű, ám a megkérdezettek csaknem fele (44 százaléka) – közülük is elsősorban a férfiak – streaming szolgáltatást is használnak, tehát nyitottak az online tévés tartalmakra.

Az utóbbi időben a streaming egyre népszerűbb, hiszen az élet minden területén, így tévézéskor is szeretnénk, sőt, elvárjuk, hogy a szolgáltatások igazodjanak az egyéni ízlésünkhöz és az igényeinkhez. Ráadásul a koronavírusnak „köszönhető” korlátozások miatt egyre több online tartalmat fogyasztunk, hiszen, ha már arra kényszerülünk, hogy kevesebbet utazzunk, vagy szórakozzunk házon kívül, akkor legalább a képernyő előtt szeretnénk kilépni a nagyvilágba. Ez a folyamat az előttünk álló hónapokban várhatóan csak erősödni fog, hiszen a téli hideg és sötétség, illetve az elhúzódó koronavírus járvány is ebbe az irányba mozdítja el a tévézési szokásainkat.

A trendet erősíti, hogy bár Magyarországon csak az utóbbi években kezdtek megjelenni a főleg magyar nyelven elérhető szolgáltatások, mostanra egyre többen ismerik fel a streaming szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket. Sorra lépnek be a piacra az újabb szereplők – tévécsatornák, stúdiók, vagy akár telekommunikációs cégek – ami végső soron a magyar fogyasztóknak kedvez, hiszen a növekvő versenynek köszönhetően egyre több és színvonalasabb tartalmak közül válogathatunk. Sőt, vannak, akik egyszerre több streaming szolgáltatásra is előfizetnek. Ám míg a legfejlettebb piacokon egy család akár 5 online streaming szolgáltatásért is hajlandó pénzt áldozni, addig a magyar internetezők 1-2 féle streaming vagy online TV szolgáltatásra fizetnek elő. Ez – a GKI Digital adatai szerint – körülbelül 3-5 ezer forintos havi kiadást jelent. Ugyanakkor az ilyen jellegű szolgáltatásokra szánt összeg háztartásonként akár 15-20 ezer forintra is emelkedhet, ha a család, illetve háztartás TV-re, internetre és egyéb online szolgáltatásokra (pl.: felhő tárhely, mobil applikáció stb.) is költ.

És vajon mely szolgáltatók a legnépszerűbbek a streaming piacon? Valószínűleg senkit sem lep meg, hogy a prímet a Netflix viszi, hiszen a csatornát az internetezők nagy többsége, azaz 81 százaléka ismeri. A Netflix tartalmai csak 2019 óta érhetők el magyarul, míg a nagy versenytárs, a magyar internetezők körében 70 százalékos ismertséggel második helyre szoruló HBO Go már 2011 óta sugároz lokalizált tartalmakat.

A hazai online tévé szolgáltatások közül az RTL Most tekint vissza a leghosszabb múltra, hiszen kezdetben az RTL Klub videotárából tudtuk visszanézni a műsorokat, a csatorna 2019-ben pedig egy exkluzív tartalmakat is kínáló, online tévé szolgáltatást is elindított RTL Most+ néven. Ehhez hasonló szolgáltatást nyújt a TV2 Play – és Direct One is.

Nálunk két csomag közül választhatsz. A Smart Now csomaggal már havi 2 590 Ft-ért magaddal viheted a tévét a zsebedben, míg a PlusNow csomaggal havi 3 590 Ft-ért lényegesen több csatornán nézheted kedvenc műsoraidat. A Smart Now csomag 66 online tévé-csatornát tartalmaz, melyek közül 27 csatorna újraindítható. Ehhez a csomaghoz egy hónapig ajándékba adjuk a HBO és FilmBox csatornákat. Ám a legjobb ajánlatunk most kétségkívül a Plus Now csomag, hiszen havonta mindössze 1000 Ft-tal kell többet fizetned ahhoz, hogy tiéd legyen 83 online tévé-csatorna, melyek közül 32 újraindítható. A Plus Now csomagban ezen kívül nem egy, hanem 2 hónapig jár az ajándék HBO és FilmBox csatorna. Bármelyik csomag mellet döntesz is, a Direct Now appot mindenképpen tudod használni, ráadásul hozzáférsz a National Geographic, az AMC, a JimJam, a Minimax, a Nickelodeon, a Comedy Central és Direct One tartalmakhoz a videótárban.

Ráadásul elindítottuk saját – szintén Direct One névre hallgató – csatornánkat is, ahol máshol nem látható, színvonalas, európai műsorokkal várunk téged is! A különleges, színes műsorválaszték mellé a Direct Now appnek köszönhetően kényelem is jár: nálunk nézheted az élő adást, az aktuális élő műsort a legelejéről is el tudod indítani, az utóbbi néhány nap műsorait újra tudod nézni, az interaktív műsorújságban pedig emlékeztetőket állíthatsz be műsorokhoz és bejelölheted kedvenceidet is. Tapasztalataink szerint a jót valóban könnyű megszokni, a Direct Now appot használók 61 százaléka ugyanis máshogy tévézik, amióta a csatornák visszanézhetők. Most a videótárat minden harmadik előfizetőnk használja rendszeresen, és reméljük, hogy ez az arány csak növekedni fog! A legtöbben annak örülnek, hogy így több műsort tudnak megnézni, mint korábban, és sokan szeretnek belenézni egy-egy filmbe, vagy sorozatba, mielőtt eldöntenék, hogy mivel is töltenék az idejüket a legszívesebben. Mi megértjük, hogy nehéz a választás, hiszen jobbnál jobb műsorokkal szórakoztatunk benneteket!

A közelmúlt legnagyobb dobása a Direct One-nál kétségkívül saját, Canal+ tartalmakat sugárzó csatornánk elindítása volt, ám mi ez után sem dőlünk hátra! A streaming piacon minden bizonnyal egyre nagyobb lesz a verseny, mi pedig egyre újabb és izgalmasabb tartalmakkal, és szolgáltatásokkal teszünk meg mindent azért, hogy minket válassz, és ne legyen más dolgod, minthogy belefeledkezz a kedvenc műsorod világába!

Ezt olvastad már?

A CANAL+ Group felvásárolta az SPI INTERNATIONAL 70%-át

A CANAL+ Group és az SPI INTERNATIONAL örömmel jelenti be, hogy sikeresen lezárult az SPI …

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .