2019 október 17.

Hasznos hírek innen-onnan…

Kezdőlap Fórumok DigiPortál Fórumok Általános témák Hasznos hírek innen-onnan…

Ennek a témakörnek tartalma 705 hozzászólás, 38 résztvevő. Utolsó frissítés:  celabro 4 éve, 4 hónapja telt el.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 706
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1109

    celabro
    Felhasználó

    hírek megosztása ami talán hasznos lehet

    #10486

    celabro
    Felhasználó

    Október 1.-től az Amos rendszerből lesz vehető valamennyi IKO-csatorna.nnA műsorok kábeltelevíziós szétosztása jelenleg a BIX-en keresztűl, IP-alapon történik 5,5 Mbit/s-es sebességgel ill. az adók egy része még elérhető az alternatív műholdas platformokon keresztűl.

    #10487

    celabro
    Felhasználó

    A nyugati 0,8 fokon, a Thor 5-ön tesztel a UPC Direct egy multiplexe!nnA 12,341(V) GHz-en a UPC Direct Astra 1-es mother tp.-ének műsorai kaptak helyet az EPG- és a Open TV-s adatstream-mel együtt.nnA vételhez szükséges adatok: SR:28000 FEC:7/8, amik kisebb sávszélesség többletet jelentenek az Astra 1-es sugárzáshoz képest.nnAhogy az több külföldi műholdas oldalon is megjelent, a tesztet a Telenor kezdeményzte és nem jelenti, hogy a UPC Direct azonnal a nyugati 1 fokra költözne! A Broadband TV News mindazonáltal Telenor-os forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a Telenor szerint ezek a UPC tesztjei!nnA Telenor csak az egyike azon operátoroknak, akik a UPC Directet szeretnék megnyerni. Az SES a keleti 19,2 fokról elköltözteti a kisebb szolgáltatókat a szomszédos keleti 23,5 fokra (Astra 3), míg a keleti 19,2 fok a spanyol, német és francia piac kiszolgálására maradna.nnA UPC-vel élnek a hosszú távú szerződések, de már csak 18 hónapjuk maradt, hogy eldöntsék hova költözzenek.nnAz SES az Astra 3 pozíciót kínálja: emellett szól, hogy a cseh és szlovák adók is e pozícióból sugároznak és nagyon sok antenna irányul ide. (Csehországban a legnézettebb platform a CS Link, a UPC és a Digi előtt!)nnA nyugati 1 fok mellett szól, hogy a UPC román szolgáltatása, a FocusSat a Thor 3-ról sugároz, így lehetne az adók egy részét közösíteni, ráadásúl a konkurens Digi TV is e pozícióból sugároz, így lehetne ügyfeleket átcsábítani.nnA UPC Direct-et szeretné az Eutelsat is, amely a keleti 9 fokon építi új pozícióját, ahonnan a Hello HD is sugároz.

    #10488

    celabro
    Felhasználó

    Nem létező platformon való műsorszolgáltatásra bejelentkező tévéadót vett nyilvántartásba az ORTT – kifogásolta a testület Fidesz és KDNP által delegált két tagja, akik az eljárás módja ellen is tiltakoztak pénteki közleményükben.nnKizárólag országos földfelszíni digitális műsorszóró hálózaton kívánja terjeszteni műsorát a HUMOR1 Tv, miközben a továbbító digitális programcsokrok (multiplexek) üzemeltetésére kiírt pályázat még nem zárult le – idézték fel, hozzátéve, “a tender eredményének kihirdetése előtt hozott, felelőtlen döntés nem mérlegelte a leendő új műsorterjesztési hálózatra csatlakozni kívánó televíziónézők érdekeit”.nnHozzátették: a döntést megszavazók “nyilvánvalóan tisztában voltak” a HUMOR1 TV Zrt. és az M-RTL Zrt. (az RTL Klubot üzemeltető társaság) közötti tulajdonosi kapcsolattal, megjegyezve: a nevét korábban Cool TV-re változtató – és magát a magyar alól román joghatság alá helyező – csatorna jelenleg “nem fizet koncessziós díjat, nem vonatkozik rá a magyar médiatörvény”.nnMint írják, a döntés “veszélyeztetheti a médiafinanszírozás, a közszolgálati műsorszolgáltatók, a regionális és helyi médiumok támogatásának rendszerét valamint a digitális átállás folyamatát, új szabályozás létrejöttének hiányában bizonytalanná teszi a médiafinanszírozási rendszer fenntarthatóságát”.nnAz előzetes vizsgálatokat és hatástanulmányokat hiányolva kifogásolták azt is, hogy a műsorszolgáltatási díj megállapításával a testület egyben be is árazta az országos földfelszíni digitális műsorszolgáltatást, “a döntés elindíthat egy folyamatot, amely során végül az analóg műsorszolgáltatási jogosultságokért fizetendő díj töredéke folyik be a költségvetésbe, a médiarendszerbe” – vélekedtek.nnAz MTI-nek egyelőre nem sikerült elérnie Vékony Évát, az ORTT szóvivőjét, hogy megkérdezze őt a két testületi tag közleményéről.

    #10489

    celabro
    Felhasználó

    HD minőségben indul el július 1-jén az Arte közszolgálati csatorna német nyelvű programjának sugárzása az Astra műholdas rendszerén keresztül. A minőségi, kulturális tartalmú műsorokat az Astra elsődleges, keleti 19.2 fokos orbitális pozíciójáról fogják kiváló képi minőségben sugározni. Az Arte a már korábban szerződésbe foglalt Astra digitális kapacitását fogja használni. A közeljövőben a nagy felbontású Arte HD francia nyelvű verziója is elérhető lesz műholdon keresztül.nnAz Arte német nyelvű műsorainak HD minőségű sugárzásával az Astra által közvetített nagy felbontású csatornák száma immár eléri a 35-öt. A bővítésnek köszönhetően az Astra tovább erősítette pozícióját, biztosítva a legnagyobb HD platformot Európában.nn”Az Arte HD elindítása újabb bizonyítéka annak, hogy a HD műsorsugárzás népszerűsége és elterjedése egyre nagyobb méreteket ölt”, mondta Alexander Oudendijk, a SES Astra kereskedelmi vezetője. “Nagyon elégedettek vagyunk, hogy az Arte HD-vel egy újabb kiváló minőségű műsorsugárzást indíthattunk nagy felbontásban, amely tovább növeli az Astra által kínált vonzó HD lehetőségek számát.”nnA sugárzási adatok:nnAstra 1Fnn11,362 MHz(H) GHznnDVB-S/MPEG 4nnSR:22000 FEC:5/6

    #10490

    celabro
    Felhasználó

    ha valakit érdekel ha nemtudná esetleg itt a szabadon fogható magyar csatornák adatainnhttp://lyngsat.com/freetv/Hungary.html

    #10491

    celabro
    Felhasználó

    Július 1.-től megszűnik az m2 analóg továbbítása a keleti 13 fokon és megkezdődnek az m2 nagyfelbontású (HDTV) tesztjei!nnFriss: Az MTV tájékoztatása alapján az átállás kezdete augusztus 1.!nnAz m2 digitális csomagja a 12,130(H) GHz-en lesz vehető DVB-S modulációval MPEG2 és MPEG4 rendszerben.nnA csomag július 1.-augusztus 8 között az alábbi műsorokat tartalmazza majd:nnm2 SD 4:3 a jelenlegi jel a mostani adáslebonyolítóbólnnm2 HD az új adáslebonyolító tesztjeinnm2 SD 16:9 a HD (teszt)adás lekonvertálvannA csomag augusztus 8.-tól az alábbi műsorokat tartalmazza majd:nnm2 SD 4:3 a HD adás 4:3-asra konvertálvannm2 HD a HD adásnnm2 SD 16:9 a HD adás 16:9-re lekonvertálva

    #10492

    celabro
    Felhasználó

    Októberben elindul az MTV Networks International negyedik magyar nyelvű csatornája, a Comedy Central.nnAz új adót a UPC Direct osztja el a kábelhálózatok számára, s az adó induláskor már több, mint 1.5 millió előfizetőt fog elérni.nnA 18-39 éveseket megcélzó Comedy Central-on olyan sorozatokat láthatunk majd, mint a South Park, a The Daily Show With John Stewart és a The Simpsons

    #10493

    celabro
    Felhasználó

    Nem akarok elnyomni senkit szóval nyugodtan lehet hozá szólni és más ilyen dolgokról tájékoztatni másokat és bátran ti is közöljetek ilyesmit

    #10494

    celabro
    Felhasználó

    Az Animax két díjat is nyert a Promax/BDA-n!nnAz Animax tévécsatorna bevezető kampánya két díjat is nyert a Promax/BDA-n, a világ egyik legnagyobb, az elektronikus és távközlési szektor számára rendezett promóciós és marketing-seregszemlén. A díjak azt bizonyítják, hogy a magyar Animax-AXN csapat kreatív és dinamikus ötletei nemcsak a fiatal nézők tetszését nyerték el, de komoly szakmaiságot is képviselnek.nnAz Animax tévécsatorna bevezető kampánya 2008. június 23-án két díjat is nyert a Promax/BDA-n, New Yorkban. Az INTEGRÁLT MÉDIA PROMOCIÓ kategóriában – ahová bármilyen, hálózat vagy tévécsatorna brand imagé-t promotáló on-air, nyomtatott, kollaterális, prémium és/vagy web anyagot lehetett nevezni – a csatorna elvitte az ezüstérmet, míg az OUTDOOR NYOMTATVÁNY ÉS PLAKÁT kategóriában – amelyben tematikusan egymáshoz kapcsolódó nyomtatott reklám-sorozatok versenyeztek – a bronzérmet tudhatja magáénak.nnAz Animax regionális bevezető kampánya tavaly nyáron futott Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Magyarországon. Az „Animax – a másik éned” szlogen alatt futó kampány a 15-29 éves korcsoportot célozta meg, üzenete pedig a gyerekkori rajzfilm-emlékek és a felnőttkori vizuális, japán animációs filmek iránti érdeklődés kettősségét helyezte a középpontba.nnA kreatív koncepciót az Animax csapata az Originarts Team Kreatív és Reklámügynökség Kft.-vel közösen dolgozta ki. (Kreatív igazgató: Balzer Miklós, Art Director: Orbán Szabolcs). Az on-air spotokat a C47 Films Kft., készítette (rendező: Nemetz Alex). A nyomtatott anyagok kreatívját a Smartwork Kft. dolgozta ki (Kreatív igazgató: Pál Tamás, Art Director: Petheő Balázs). A kampány média-ügynöksége az Art Media Reklámügynökség Kft volt, míg az on-line ügynökség pedig a Factory Creative Studio Kft.nnAz 1956-ban alakított Promax a világ egyik legnagyobb, az elektronikus és távközlési szektor promóciós és marketing szervezete, egy non-profit kezdeményezés, melyben a legnagyobb távközlési cégek, kábeltelevíziós szervezetek, csakúgy, mint rádiók, számítógépes hardware és software vállalatok, internetes és egyéb nagy ütemben fejlődő technológia cégek képviseltetik magukat.nnA BDA a világ vezető távközlési és multimédiás designer szervezete. Együtt, a Promax|BDA célul tűzte ki, hogy rámutasson a promociós és marketing executive-ok előtt álló kihívásokra, és gyakorlati útmutatót adjon számukra. A Promax|BDA egy nagy, nemzetközi szervezet, melynek tagja 70 ország több mint 3000 vállalata.nnA Promax|BDA évente zsűrizi a legeredetibb promociós és marketing kampányokat. Az általa kiadott díjak a távközlési piac magas presztízsű elismerésének számítanak.

    #10495

    celabro
    Felhasználó

    pontosítok a hasznos hírekbe nyugodtan megírhattok pletykákat is innen onnan ezt a témát nem magamnak nyitottam

    #10496

    celabro
    Felhasználó

    Július 1.-én becsődőlt az Ötös Csatorna!nnA tulajdonos már nem tudta fenntartani a műsort, ezért a csatornát bezárták.nnAz Ötös Csatorna az Amos 1-en és 1 napig az Amos 3-on volt kódolatlanul vehető….

    #10497

    celabro
    Felhasználó

    Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban – írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett.nnA műsorújságok szerint a foci Eb-döntőjével szembeküldeni tervezett Nicsak, ki beszél című film vetítése helyett elsötétítette képernyőjét az RTL Klub vasárnap este főműsoridőben, nyolc és tíz óra között: mindössze néhány fehér felirat hirdette, hogy az adó éppen különböző ORTT-büntetéseit tudja le. A bírságokat még egy 2005-ös A rettegés foka epizód, illetve egy-egy 2006-os Barátok közt és Fókusz-adás miatt szabta ki a hatóság, az RTL Klub azonban megtámadta a döntéseket, így csúszhatott és torlódhatott össze a végrehajtás vasárnapra, ami a focimámor miatt amúgy sem ígérte a szokásos nézőszámot a csatornának. A komor feliratokat az AGB adatai szerint az éppen tévézők 5,4 százaléka nézte kitartóan. (Mint a Kreatív Online hétfőn megírta, a döntőt 2,1 millió ember nézte, ami rég látott, néhány tized híján 50 százalékos közönségarányt jelentett az MTV-nek.)nnAz RTL Klub egyébként az egyetlen csatorna, amely elsötétítéssel törleszthet a hibákért: a többi adó már mind aláírta azt a szerződésmódosítást, amely szerint a szabályok megszegése esetén kötbért fizetnek. Vékony Éva, az ORTT Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője szerint egy moratórium miatt leghamarabb jövőre módosíthatják az RTL szerződését is.nnMTV: egymilliárd lehet a mínusznnAz Index úgy tudja, az MTV-nek összesen 1,3 milliárd forintba került az Eb-közvetítés – a Világgazdaság 2006-ban még 900 millióról számolt be, az azonban csak az alapjogokat tartalmazta, az internetes jogokat és a közvetítés tárgyi és személyi költségeit nem. A közvetítés lehetőségére szintén licitáló RTL Klub a lap szerint 600 millió körüli összeget ígért, és még úgy is inkább marketinghatást, mint közvetlen megtérülést remélt, hogy a köztévé hat percével ellentétben óránként tizenkét perc reklámot adhat el.nnA híroldal számításai szerint az MTV azzal együtt is legfeljebb 250 milliós többletbevételt szerezhetett a reklámokból, hogy – mint a Napi Gazdaság korábban megírta -, a szokásos, utólag számolt árképzés helyett egyedi eseményáron adta el a helyeket. Ezek szerint több mint egymilliárd forintot a saját – adófizetők adta – költségvetéséből állt, miközben a milliós nézettségi adatokat hozó meccsek után a nézők valószínűleg visszapártolnak a két nagy kereskedelmi csatornához, mivel az MTV nem pakolt más témájú, meghatározó műsorokat a közvetítések köré, korábbi húzóműsorait pedig pont leállította a nyári szezonra.

    #10498

    celabro
    Felhasználó

    Új műholdas szolgáltató: indul a T-Home DTH!nnAz ősszel új DTH-szolgáltató jelenik meg a magyar piacon, miután a T-csoport elindítja műholdas csomagját.nnA jelenlegi trendeknek megfelelően a csomag önmagában várhatóan nem (vagy nagyon drágán) lesz előfizethető, hanem triple play modelben értékesítik, azaz meglévő (T-csoportos, az ősztől T-Home-os) vezetékes (vagy mobil?) telefon és internet előfizetés mellé lesz választható valamilyen kedvezményes díj mellett.nnA szolgáltatás információk szerint az Amos 3 műholdról lesz vehető, ahol a szolgáltatónak saját tp.-ei mellett lehetősége van több magyar csatornát simulcrypt-esíteni, azaz nem saját frekvenciáról a szolgáltatásba illeszteni.nnKorábban az IKO Kábeltévé már bejelentette, hogy október 1.-től mind a 10 műsora az Amos 3 műholdon kerül elosztásra. Tulajdonosi összefonódás miatt az elosztást várhatóan a T-Home műholdas platformja végzi majd a kábelhálózatok felé.

    #10499

    celabro
    Felhasználó

    Az Országgyűlés illetékes ad hoc bizottsága alaki és pontszámítási kifogásai miatt átdolgozásra visszaküldi a Nemzeti Hírközlési hatóságnak (NHH) a tévés és rádiós digitális programcsokrok (multiplexek) üzemeltetésére kiírt pályázat eredményére tett javaslatot – döntött a testület hétfői ülésénnnAz ülés több résztvevője elmondta, hogy várhatóan még ebben a hónapban ismét a bizottság elé kerülhet az anyag. Az NHH által március 25-én kiírt tenderekre az április 24-ei határidőig összesen négy pályázat érkezett: az egy csomagban meghirdetett öt földfelszíni digitális televíziós műsorszóró hálózat üzemeltetésére az Antenna Hungária Zrt. és a Digital Broadcasting Kft., a VHF sávban működő földfelszíni digitális rádiós műsorszóró hálózat üzemeltetésére pedig az Antenna Hungária Zrt. és a Magyar Rádió Zrt. pályázott.nnKét héttel később jelentette be az NHH, hogy mind a négy dokumentáció megfelel a formai követelményeknek; ezt követően kezdődött meg a nyilvántartásba vett pályázatok tartalmi elbírálása. Az NH akkor azzal számolt, hogy az eredményhirdetésre – a parlamenti bizottság jóváhagyása után – idén augusztusban kerülhet sor.nnA pályázati kiírás szerint a nyertesek 12 évre szóló jogosultságot szereznek a digitális programcsokrok (multiplexek) üzemeltetésére. Az alkalmazott tömörítési eljárásról az üzemeltető dönthet, miként arról is, hogy a programcsokrokba az előírt közszolgálati adások mellett milyen más tartalmak kerülnek majd be, és ezeket (a televíziós multiplexek esetében) ingyenesen, vagy előfizetéses konstrukcióban teszi-e elérhetővé.nnA pályázati kiírás szerint a földfelszíni rádiós, valamint a televíziós műsorszórásnak két multiplexen 2008-ban el kell indulnia, míg a nyertes a harmadik televíziós multiplexen mobil-TV (DVB-H – Digital Video Broadcasting- Handheld) szolgáltatást is nyújthat. A másik két televíziós multiplexen a műsorszórás a jelenlegi analóg földfelszíni országos műsorszórás leállítása után indulhat be. Az Európai Unióban – és így Magyarországon is – a földfelszíni analóg műsorszórást legkésőbb 2011. december 31-én a digitálisnak kell felváltania.nnMind a rádiós, mind televíziós multiplexeknek a hálózatok teljes kiépítése után a lakosság 94 százalékát kell elérnie. A rádiózás területén a digitális átállás tervezett időpontja 2014 vége. A kiírás szerint a pályázók ajánlatot tehetnek az egyszeri és az árbevétel-alapú pályázati díj mértékére is. A televíziós műsorszóró pályázaton az egyszeri díj minimálisan 300 millió forint, az árbevétel-alapú pályázati díj pedig legalább az éves árbevétel 3 százaléka. A rádiós pályázaton az egyszeri díj minimálisan 50 millió forint, az árbevétel-alapú pályázati díj pedig legalább az éves árbevétel 0,5 százaléka.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 706

‘Hasznos hírek innen-onnan…’ témakör lezárásra került, így a hozzászólás nem lehetséges.

Ez a weboldal a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás