banner
Banggood webáruház vásárlási útmutató

Banggood webáruház vásárlási útmutató – Hogyan rendelj a Banggood.com oldalról, tippek, trükkök, információk

A Banggood.com internetes webáruház az egyik legnagyobb online üzlet az interneten, amely szinte a világ összes országába szállít, így természetesen Magyarországra is. A Banggood-ról számtalan elektronikai, háztartási és egyéb kütyüt tudunk megrendelni, sokszor olyat is, amit hazai üzletekben nem lehet beszerezni. Ez a rövid útmutató segít eligazodni a rendelés folyamatában, egészen a termék kiválasztásától, a kupon megadásán keresztül, a fizetésig.

Miért érdemes rendelni a Banggood webáruházból?

  • Jó termékek, olcsó árak – A Banggood által forgalmazott termékek jóminőségűek és jellemzően olcsóbbak, mint az itthon is kapható hasonló alternatívák.
  • Széleskörű termék választék – Szinte mindent megtalálsz a Banggood áruházban, a legújabb elektronikai termékektől, a háztartási készülékeken át egészen a ruhákig.
  • Vámmentes szállítási lehetőségek – Még a drágább készülékekhez is választható vámmentes szállítási mód
  • Európai raktárak – Az Európai Unió terültén belül is van több országban raktára a Banggood-nak, így a szállítási idő lerövidül és az adókkal sem kell számolni.
  • Rendszeres akciók, kampányok és sok-sok kupon, hogy spórolhassunk is a vásárlás során.

Információk a webáruházról

A Banggood.com webáruház 2020 óta már magyar nyelven és régióval is használható, sőt, amennyiben először nyitod meg az oldalt, ez lesz az alapbeállítás, még az árak is forintban fognak megjelenni. Javasolt azonban rögtön az elején átállítani angol nyelvre és régióra, mert magyarul nem minden kupon fog működni. Ehhez csak egyszerűen válaszd ki a fenti „Ország honapja/Country Website” lenyíló menüből az Internation Site lehetőséget (kis angoltudás szükséges hozzá, ha nem megy akkor hagyd magyaron). Ugyanígy érdemes tenni a pénznemmel is, állítsd át USD-re, mert a Banggood jellemzően sokkal rosszabb árfolyamon váltja át a forintot, mint a bankod (ezt a magyar nyelvű oldalon is megteheted).

Regisztráció

Amennyiben még soha nem vásároltál a Banggood webáruházban, akkor először regisztrálnod kell. Ehhez meg kell adnod az email címed és a jelszavad, majd a kapott megerősítő email-ben lévő linkre kattintva aktiválnod is szükséges. A regisztráció a rendelés közben is elvégezhető, a szállítási adataid is megadhatod a rendelés során, nem szükséges előre felvinni mindent. A regisztráció során a webáruház mindenféle kuponokkal és ajándék pénzzel bombáz, ezek jellemzően csak marketing jellegű ajánlatok, nagyon korlátozott az így kapott kuponok használata. Sokkal jobb kuponokat találsz pl. a KUPON TÁBLÁZATBAN.

A termék kiválasztása

Ha megvan a kiszemelt termék, akkor beteheted a kosárba és tovább nézelődhetsz, vagy akár azonnal meg is rendelheted. Azonban mielőtt bármire nyomnál, válaszd ki a raktárat ahonnan szeretnéd megrendelni a terméket. A fenti képen lévő router elérhető EU raktárból is (a CZ a cseh raktárat jelöli), így innen érdemesebb kérni a szállítást, persze csak akkor, ha nem sokkal drágább, mint a CN, vagy HK raktár. Ha ez megvan, akkor kattints a Buy Now gombra és átkerülsz a fizetési oldalra. További fontos szempont, hogy az árakat USD-re állítsd be, a Banggood engedi a forintban való fizetést is, azonban a magasabb árfolyam miatt jobban jársz, ha az USD-t választod ki és majd a bankod váltja át rá a forintot.

Szállítási mód kiválasztása, vámmentes szállítás

A fizetési oldalon több fontos opció is található, az egyik és talán legfontosabb a szállítási mód kiválasztása.

Kínai raktárból való rendelés (CN, HK)

2021. júliustól a harmadik országból érkező (Kínából is) normál postai küldemények már kivétel nélkül adókötelesek, vámot pedig a termékkategóriától függően szabnak ki. A Banggood webáruház azonban ezt lebonyolítja helyettük, olyan módon, hogy sem a vámkezeléssel nem kell foglalkoznunk és további plusz költségek sem fognak felmerülni. Ehhez az szükséges, hogy, ha kínai raktárból rendelsz, akkor az alábbi szállítási módok közül válassz:

  • Banggood Express (CN)
  • European Railway Direct Mail – UPS railway – (CN)
  • EU Priority Line – GLS – (CN/HK)

EU Raktárból való rendelés (CZ, PL, ES…)

EU raktárból bármilyen postát választhatsz, de én javaslom, hogy a Tracking (nyomkövetés) legyen benne, mivel így kapsz követési számot és gond esetén tudsz a postánál, vagy a futárcégnél érdeklődni.

Természetesen ne feledd el megadni a szállítási adataidat sem, kiemelten ügyelj a telefonszámod pontos megadására is, mert ezen fog keresni a futár, vagy a postás, ha nem talál meg.

A következő, ami itt érdemes még beállítani, az a szállítási biztosítás (Shipping Insurance), ez néhány dollárba kerül, de a Banggood garanciát vállal a csomag megérkezésére, ha útközben elveszne, vagy megsérülne, akkor visszafizetik az árát, vagy újra küldik.

Kupon megadása

Itt a fizetési oldalon tudod megadni a kuponkódokat is. Kattints a jobb fent lévő Coupons felirat melletti nyílra (1), add meg a kuponkódot (2) és kattints a Use (3) gombra. Ezt követően, ha a kupon érvényes volt, akkor a végösszeg részletezésnél látni fogod a kedvezmény összegét. Fontos, hogy csak akkor nyomj a Place Order (rendelés leadása) gombra, ha itt az az összeg szerepel, amit fizetni szeretnél, később már nem tudsz kupont hozzáadni.

Fizetési lehetőségek

Legvégül nincs más hátra, mint, hogy kifizessük a terméket. Fizetni minden esetben előre kell, utánvételre nincs lehetőség. Lehet PayPal fizetést választani, van bankkártyás lehetőség és a Google Pay is működik. A BGPay-t abban az esetben tudod választani, ha előtte feltöltötted a BGPay számlád, vagy esetleg visszatérítést kaptál rá. Egyértelműen a PayPal a legjobb választás, ezen keresztül kapsz vásárlói védelmet, és probléma esetén ők is segítenek rendezni a kérdéseket. PayPal fizetéskor fontos, hogy a bankod váltsa át a forintot USD-re, ne bízd a PayPal-ra, mert ők is rosszabb árfolyamot használnak. Ezt a PayPal fizetéskor tudod módosítani. Bankkártyás fizetéskor javaslom, hogy ne a főkártyádat használd, hanem webes kártyát, vagy akár Revolutot is lehet, amin csak annyi pénzt tartasz, ami a vásárláshoz kell.

A csomag nyomon követése

A rendelés leadását és fizetését követően megkezdődik a feldolgozás, ami pár órától akár néhány napig is eltarthat. Amikor átadják a csomagot a szállító cég részére, akkor kapsz egy csomag azonosítót, amivel az adott futárcég/Posta oldalán láthatod a csomag aktuális helyzetét. A Banggood webáruház a Posta mellett több futárcéggel is együttműködik, így a kapott azonosító lehet DPD, GLS, DHL és újabban Express One futár azonosító is. Az alábbi oldalakat ajánlom a nyomkövetéshez:

A fenti oldalakon szinte bármilyen szállítócég csomagjai nyomon követhetők, jószívvel tudom ajánlani a 17track mobil alkalmazását is (Play Áruházban és az App Store-ban megtalálod)

Garancia, reklamáció, termék visszaküldése

A Banggood minden általa értékesített termékre vállal garanciát, kategóriától függően valamire többet, vagy kevesebbet. A garanciális feltételeket ITT találod, de itt akár magyarul is olvashatod (sok köszönet nem lesz benne, szerintem a Google fordítót használták).

Amennyiben egy termék nem érkezne meg, akkor először ellenőrizzük a kapott csomagkövetési azonosítót (tracking number) a fentebb található nyomkövetési oldalakon. Amennyiben ismerjük a futárszolgálatot, akkor a hazai ügyfélszolgálatát is felhívhatjuk, és érdeklődhetünk a csomag holléte felől. Jellemzően a futárszolgálatok nem hagynak el csomagot, de a Posta esetében sajnos még a mai napig is előfordulhat ilyen. A Postának Németországban van egy Feucht nevű elosztóközpontja, ami a küldemények Bermuda háromszöge. Sok csomag átfut itt, de jellemzően 1-2 napon belül már Magyarországra is érkezik. Ha a nyomkövetés szerint nem akar innen mozdulni a csomag 7-10 nap múlva sem, akkor jóeséllyel lábakélt a küldemények. Ilyen esetben csak a Banggood-hoz tudunk fordulni reklamációval. Vegyük fel velük a kapcsolatot az elérhetőségük bármelyikén (én az online chat-et javaslom, némi angol tudás kell hozzá) és segíteni fognak. Ragaszkodnak ahhoz, hogy várjuk meg a szállításnál megadott határidőt, mert még van némi remény rá, hogy megérkezik majd a csomag. Ha az általuk megadott időt követően sem jönne meg a csomag, akkor újra írni kell nekik, és általában vagy teljes visszatérítést ajánlanak fel, vagy újra küldik a terméket.

Amennyiben bármilyen gondunk adódna a termékkel, írjuk le nekik a problémát angolul, érdemes fotókat is készíteni a hibáról. Megpróbálnak segíteni megoldani a problémát, ha ez sikertelen, akkor vissza kell küldenünk nekik a terméket, amit vagy javítanak, vagy cserélnek. A visszaküldés költségeit nekünk kell kifizetni. Tapasztalataim szerint a visszaküldést csak a legvégső esetben szokták ajánlani. Gyakori, hogy, ha hibás terméket kaptunk (és ezt hitelt érdemlően tudjuk is bizonyítani), akkor teljesen ingyen küldenek egy újat, vagy jelentős kedvezményt biztosítanak egy hasonló termékre, a rossz készüléket pedig megtarthatjuk. Szintén előfordult már, hogy azt javasolták, hogy itthon javíttassam meg a terméket és visszatérítik a javítási költségeket (számlával igazolt költségeket).
Amennyiben vámkezelés is történt a vásárláskor, akkor a papírokat mindenképp tartsuk meg, mert, ha mégis visszaküldenénk javításra egy terméket, akkor a visszaúton tudjuk igazolni a vámhatóságnál, hogy erre már egyszer kifizettük a terheket, csak javításon volt kint.

Amennyiben még maradt kérdésed, akkor itt lent a hozzászólásoknál felteheted, ha tudunk segítünk.

Nincs más hátra, mint vásárlásra fel: Banggood.com

12 hozzászólás

  1. Csíkos Sàndor

    Üdv! Bangoodon nem tudom regisztrálni a telefonszámomat mert, az előre megadott országhívó úgy van beállítva az oldalukon hogy +036………
    nem pedig +36…….!
    Van erre megoldás? Köszönöm

  2. Nem javaslom a kínai webshopokat. A GearBest pár éve tönkrement,azóta nem szállít, lenyeli a pénzt (kamu).
    A Banggood 4-5 éve talán jó volt (azt kaptam amit vettem), most átmentek ők is átverősbe.
    2 eltérő rendelésnél ugyanazon termék helyett egy hasonlót küldtek (természetesen sokkal gyengébbet). 2x uazt a hibát csak szándékosan lehet elkövetni. És ez cseh raktárból művelték állítólag.
    Röviden – kerüljétek a kínait, mert nuku garancia és mivel messze vannak telibeszarnak. PayPAl talán segít pár hónap múlva, ha nem rendeződik de azok se viszik túlzásba. Az MPL szállítás külön élmény. Ezenfelül nem igaz hogy sokkal olcsóbb, szerintem jó ha 10% amit nyerhetsz, cserébe simán átvernek, szemrebbenés nélkül mást küldenek aztán alkudoznak jó esetben.
    A minősítések se érnek sokat, 5 csillag megjelenik, 1 csillag nem. Felesleges nézni. 🙁

  3. Ne vegyél többet kínait!

    Hibás terméket küldtek, honlapon jeleztem, nem reagáltak semmit. Nincs hova visszaküldeni, mert sehol egy cím. Live chat nem működik. Nekem tanulópénz, te tanulj más hibájából! Soha ne vegyél kínaitól, még ételt se!

  4. Üdvözlet! Abban az esetben mi a teendő ha teljesen más terméket kaptunk mint amit megrendeltünk?
    Itt mi fizetjük a vissza küldés díjat? Melyik csatornán érdemes velük felvenni a kapcsolatot?
    Köszönöm

  5. Benkert György

    Üdvözlöm! Az lenne a kérdésem hogy a termék amit vásároltam 08.06 a várható szállítás de még mindig azt írja hogy feldolgozás alatt és így még semmilyen számot nem kaptam. Érdemes reklamálni már ilyenkor? Válaszát előre is köszönöm!

    • Simán beakciózzák ami nincs is készleten. Kínai sose mond nemet. Aztán ha tudnak teljesítenek valamikor, ha meg nem akkor koppantál. A szállítás időponja (ami igazából az amikor kb. hajlandók lesznek feladni) akár több hét, hónap is lehet emiatt.
      Sajnos ahogy fentebb írtam, már a kínai oldalak nem igazán megbíthatók, kerülendők. PayPal elméletileg segít ha nem oldják meg a dolgot (de van időkorlát), de nekem volt már ilyen ügyem és nem volt sikeres. Magyarországon meg eleve kamu minden fogyasztóvédelmi sóhivatal, magad vagy egy távoli céggel szemben.

  6. Sziasztok!
    Jó a Banggood-ról a leírásotok, viszont az nem szerepel benne, ha eleve meg sem érkezik a termék, hogy akkor mi a reklamáció menete.

    • Szia!

      A „Garancia, reklamáció, termék visszaküldése” bejegyzésben le van írva. Persze ne készíts fotót róla, hogy nincs csomag (bár tőlem kértek már ilyet is 🙂 ), de vedd fel velük a kapcsolatot és segítenek. Nekem is tűnt már el csomagom, volt drága tablet is, de újra küldték.

    • Szunyog Pál

      Tisztelt Bangood
      Az a kérdésem hogy a megrendelt csomag érkezhet e „FOXPOST” csomag automatába
      Tisztelettel. Szunyog Pál

    • Kedves Pál!

      Megtisztelő a megszólítás, de nem mi vagyunk a Banggood, mi csak a termékeit teszteljük és reklámozzuk.

      A Banggood ügyfélszolgálata itt érhető el

      Egyébként nincs Foxpost automatás szállítás náluk.

      Üdv.: Lala

  7. Vásárlástól való elállás hogy működik? Cseh raktárból rendeltem. Általában hova kell visszaküldeni eu raktárba vagy kínába?
    Tabletnél pl.nem adtak hozzá semmit, pedig a képeken billentyűzet is szerepel. Nem írják, hogy nem alap tartozék. Ez minimum megtévesztő.
    YouTube unboxing videókban meg ott a billentyűzet, toll pluszban… Korábban volt olyan termék, ahol járt hozzá alapból, az lett belinkelve, de fél év múlva csak az alap tabletet adják… a link meg ugyanaz maradt. Nagyon figyelni kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .