A UPC Direct márka idén ünnepli 15. évfordulóját. A UPC DTH S.à r.l tulajdonában lévő UPC Direct sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint előfizetőinek száma, amely csak az elmúlt évben több mint 15 ezerrel bővült.
A siker egyik tényezője, hogy a vállalat megalakulása óta kiemelten fontosnak tartja a helyi igények alapján történő szolgáltatásfejlesztést valamint a csatornakínálat bővítését. Ennek köszönhetően piaci részesedése a vezeték nélküli televízió-szolgáltatók között folyamatosan növekszik, 2011-től pedig még intenzívebbé vált a növekedés. Azóta a vállalat részesedése 6%-kal emelkedett, idén májusban elérte a 27,4%-ot.
A szolgáltató története az ezredfordulóra nyúlik vissza, amikor megkezdte az első digitális műsorszórást az országban a UPC Magyarország Kft. üzletágaként. 2007-től az új technológiák között egyre nagyobb szerepet kaptak a digitális tartalmak, melyhez illeszkedve elsők között vezette be a DVR szolgáltatást, mely a műsorok rögzítését és visszanézését teszi lehetővé. A digitális tartalmak mellett a HD minőségű csatornák iránti igény is megerősödött. Ezt felismerve a szolgáltató 2010-ben új műholdról történő műsorszórásra tért át, amely lehetővé tette a csatornaszám bővítését. Ehhez megközelítőleg 180 000 háztartás antennáját kellett az új műhold felé átforgatni. A Magyarországon egyedülálló projekt a szervezet mögött álló kiváló forgalmazói és szerelői hálózat hozzáértéséről is tanúskodott, mely azóta is hozzájárul a márka sikereihez és képviseli azt az előfizetők felé.
2010-től a UPC DTH S.à r.l érdekeltségébe tartozó UPC Direct ugyanezen a márkanéven folytatta tevékenységét Magyarországon, míg Szlovákiában és Csehországban FreeSat, Romániában pedig FocuSat néven szolgáltat a UPC DTH S.à r.l.
A hazai televíziózás legutóbbi nagy mérföldköve, az akkori háztartások közel 20%-át érintő digitális átállás volt. A UPC Direct ekkor is tovább erősítette hazai pozícióját, hiszen már tapasztalt digitális szolgáltatóként nemcsak sikerrel vette a váltás akadályait, de az analóg földi sugárzás megszüntetése után jelentősen bővíteni is tudta előfizetőinek számát, mindamellett, hogy időközben több versenytárssal is bővült a piac.
A nézők változó igényei és a piaci trendek miatt napjainkban is számos változáson megy keresztül a szolgáltató. Az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy megfelelve az előfizetői elvárásoknak igyekszik egyszerűbbé tenni az ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvételt, mely többek között már Skype®-on keresztül illetve szeptembertől a 1214-es egyszerűsített hívószámon is elérhető.
Szintén az ügyféligényeket követve, a UPC Direct nagy hangsúlyt fektet a digitális tartalmak bővítésére is. „Úgy látjuk, hogy előfizetőink számára továbbra is fontosak a hagyományos szolgáltatások, de egyre nagyobb az igény a modernebb technológián keresztül elérhető tartalmak iránt is, mint például a közelmúltban bevezetett HBO GO online filmtár. Ezért célunk, hogy a helyi igények figyelembe vételével fejlesszük az általunk kínált szolgáltatásokat és bővítsük kínálatunkat is stratégiai partnerek bevonásával” – emelte ki Jim Helfgott, a UPC DTH S.à r.l marketing és értékesítési alelnöke.
Michael Lee, a UPC DTH S.à r.l ügyvezető igazgatója hozzátette: „Az elmúlt 15 év bebizonyította, hogy a UPC Direct minőségi szolgáltatásaival és szakértő, tapasztalt forgalmazói hálózatával kiérdemelte biztos helyét a magyar műholdas televíziós piacon. A múltbéli sikerek ünneplésre adnak okot, de a jövőbe tekintve, továbbra is mindent megteszünk majd, hogy előfizetőink a legmagasabb szintű szolgáltatást élvezhessék.”
A márkaévforduló megünneplésére a szolgáltató több aktivitással és egy meglepetéssel is készül, amely tovább növeli az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások színvonalát valamint erősítheti sikerességét a telekommunikációs piacon.